dimarts, 1 de juliol del 2008

1 de Juliol

Avui és dia 1 de Juliol, i és el dia del Partit Comunista a la Xina.
No és festiu i s'ha notat perquè aquí estem cada dia més enfeinats i no pararem ni a l'agost!
Però malgrat tot, he tingut temps per recordar que fa dies que vaig acabar Cignes Salvatges i us el volia recomanar a tots i totes les que esteu interessats en aquest país.
És un llibre que parla de la vida quotidiana de tres generacions de dones que viuen a la Xina des de la última època de la Xina Imperialista fins als anys 80. L'escriu la Jung Chang que és la última dona d'aquesta saga que apareix al llibre i que enganxa tot el període de Mao (de fet, té un altre llibre sobre ell publicat ara fa un parell d'anys).
He quedat francament tocada per aquesta lectura perquè m'esperava una altra cosa: hi ha passatges molt bèsties i paràgrafs que m'he hagut de saltar per les barbaritats que s'expliquen (com quan apartes la mirada de la televisió en veure segons què) però crec que valia la pena.

És una lectura més que recomanable perquè explica moltes coses que d'altra manera serien inexplicables.
Ja em va avisar l'OPH, quan em va afirmar :
-a partir d'aquell llibre vaig començar a entendre la Xina!

Us deixo amb Guns n' Roses (si us fixeu uns és anagrama de sun així que serveix com a cançó per al blog!)

1 comentari:

Arnau ha dit...

M'encanta el pq d'aquest blog que expliques al teu perfil! Poder m'animo amb el llibre...