dijous, 8 de maig del 2008

Els meus primers fideus

El diumenge tornant de Xi'an, hi va haver una gran tempesta a Guangzhou que ens va fer desviar l'avió cap a Shenzhen (a 20 minuts de vol).
No és la millor manera d'acabar un viatge tan agradable, perquè la barrera del idioma ens feia incapaços de saber què estava passant.
Un cop aterrat l'avió a Shenzhen ens van portar a la terminal i allà a esperar. Els i les assafates de vol només ens deien "bad weather" com a motiu i dels passatgers ningú no parlava anglès.
Crèiem que no ens estàvem enterant de res, perquè a Shenzhen feia un cel espatarrant (malgrat ser negra nit) i de cop i volta alguns passatgers es van començar a organitzar per agafar taxis i cotxes cap a Guangzhou.
Com que el vocabulari de taxis ja l'he fet a les classes de xinès, això ho vaig poder entendre però encara no he donat les classes de "com demanar què li passa a l'avió" o la de "com demanar de què va l'avaria" i encara menys la de "perdoni, senyoreta porto tres hores per aquí i m'està començant a pujar la mosca al nas. Podria dir-me quan tardaré en arribar a casa?".... En fi, que em sentia com el Jin de Lost però jo vaig tenir més sort: Cap allà les 12 ens van servir menjar: una mena de fabada (a la xinesa) i fideus d'aquells que només cal afegir aigua calenta i es fan en pocs minuts.
I em vaig dir: -guaita tu! Encara aprofitaràs i menjaràs fideus d'aquests per primera vegada!
I això vaig fer i aquí en teniu la prova.
Per aquest post, us recomano escoltar Sopa de Cabra:
Quan es faci fosc...,
Esperarem tots dos que surti el sol.

2 comentaris:

jesus ha dit...

no calía que anesis a xina per tastar-los . en el sorli ja els pots trovar . cuidat una abrasada

jesus ha dit...

m´oblidaba segueixo les noticies de xina en el teu blogg