dimecres, 4 de juny del 2008

Singapore (o més revistes)

Aprofitant una sortida forçosa del territori xinès (coses de visats), vaig anar a conèixer Singapore.
El que més em va agradar de Singapore és aquesta multiculturalitat que es respira vagis on vagis. Hi ha gent de tot arreu i realment és una ciutat eclèctica i de contrastos.
Està bé això de sentir que ets a la Índia quan passeges per Little India, que ets a Europa quan passeges per Clarke Quay, o que ets al món àrab quan passeges per Arab Street, o a la Xina quan ets al Chinatown, o en una altra època quan passeges pel barri colonial. Però potser falten espais de trobada (per això fixeu-vos que he dit multicultural i no intercultural).
De totes maneres, amb 3 dies vaig poder copsar que aquesta illa-ciutat-país és un gran exemple a seguir en aquestes qüestions si més no per la naturalitat i normalitat amb què es tracten les difèrencies.
Una última anècdota va ser que seguint amb la rutina de quan arribem a una gran ciutat, vam comprar el Time Out i ens vam trobar que hi havia aquest anunci. Si mireu bé la part d'abaix de la dreta veureu que està escrit en català. Sabeu el que això significa, no? Que es pot escriure en català més enllà del nostre territori i no passa res! .... Ai Singapore! Com et trobo a faltar!

Avui us deixo amb el Far del Sud de Sopa de Cabra:

i empeny el sol tant bruna, tant forta i prohibida I es descorda la brusa, el seu cos un somriure viu.

3 comentaris:

mai9 ha dit...

m'ofereixo de professor de català per les teves advocades xineses! :)

jesus ha dit...

esta be aixo de fer una escapadeta a Singapore per renovar el visat o lo que sigui pregunta si jo puc renovar el meu passaport allà i m´en vaig a fer-ho ......

Enric Tomàs ha dit...

Jo esttic amb el Jesus, Una renovació a Signapore ( o Signapur??) val la pena. Molt millor que fer-ho a l'oficina pudenta i plena de gent del carrer Balmes.